BLOG

Korepetitoriai visoje Lietuvoje

Pasimokome.lt korepetitoriai > Blogas

Kaip teisingai klausyti

Autorius: Aurimas Skaržinskas

Rasime nemažai žmonių, teigiančių, kad mokytojas turi sudominti mokinį, pateikti informaciją kuo įdomiau, naudoti multimedijas ir t.t. Tai yra tik dalis tiesos. Nors pats per savo pamokas naudoju įvairius informacijos pateikimo būdus, esu šalininkas to, jog mokytojas neturi taikytis prie mokinio, pamokos pagrindinis tikslas yra stropiai mokytis. Mokiniui reikalingas mokymas, ne mokytojui. Viduramžiais, kai mokslas nebuvo prieinamas kiekvienam, tikrai niekas nekalbėjo, jog mokytojas turi sudominti mokinį. Kiekvienas mokinys žinojo, koks svarbus yra mokslas, dėl to patys stropiai mokėsi (eidavo keletą kilometrų į mokyklas). Todėl kartais sau leidžiu pavadinti “įdomios pamokos” šalininkus tinginiais. Problema yra greičiausiai tame, jog mokinys pats nesupranta, kodėl jam šis mokymasis yra svarbus. Galbūt tai yra ir kai kurių mokytojų problemą, jog šie negali arba tiesiog nepasako, kodėl mokymasis yra svarbus mokinio gyvenime. Kaip bebūtų, šiame skyriuje noriu pasidalinti patarimais, kaip galima efektyviau mokytis net ir per pačias nuobodžiausias pamokas.

Klausymas (kaip tinkamai klausyti per pamokas, paskaitas?) Kokios yra problemos? Pseudo klausymas. Kai apsimetame, kad klausome (pvz. žiūrime dėstytojui ar mokytojui į akis ir linksime galva), bet iš tikrųjų nieko neklausome, neįsiklausome į žodžius. Tokio klausymo dažnumas priklauso nuo žmogaus. Selektyvinis klausymas. Pasireiškia tada, kai mums yra sunku susikaupti klausantis, nes mums trukdo pašaliniai garsai. Vieni yra mažiau jautrūs, kiti labiau jautrūs pašaliniams garsams. Kritiškas klausymas (kritikuoti). Situacija, klausytojas susitelkia ne į tai, ką sako dėstytojas ar mokytojas, bet labiau į patį dėstytoją dėl tam tikrų priežasčių.Yra kritikuojamas pats dėstytojas. Pavyzdžiui, visą pamoką, paskaitą galvoti, kad dėstytojas ar mokytojas vilki tuos pačius marškinius kasdien.

Sprendimo būdai: Žinojimas. Būsena, kai klausytojas „pagauna“, kai jis nebesiklauso. Pagaudamas save tokioje situacijoje, klausytojas gali vėl susitelki į dėstytoją ar mokytoją. Fizinis ir psichologinis pasiruošimas. Sveikai valgyti, gerai miegoti, nebūtų pavargusiam. Tikslas. Koks yra jūsų tikslas šiandienos paskaitoje? Nusistatykite, jog išklausysite visą paskaitą 100 proc. Sėdėti priekyje. Sėdint klasėje ar auditorijoje priekyje, geriau girdima, ką sako dėstytojas ar mokytojas, lengviau pačiam kalbėti, kadangi klausytojas nemato, kad į jį žiūri visi kolegos, mažesnė pagunda telefonui ir kt. Praktika. 5 sakinių diktantas. Vienas žmogus sako sakinį, o studentas turi jį užrašyti tiksliai. Galima rašyti tik tada, kai žmogus baigia sakyti sakinį. Sakiniai tampa vis sudėtingesni. Apsimesk, kad tau įdomu. Kūno kalba įtikina smegenis, kad dalykas yra įdomus. Todėl klausytojas, jo kūnas, visada turi atrodyti įsitraukęs.

Praktiniai pratimai: 3 minutės tylos kiekvieną dieną Dideliame triukšme įsiklausyti į tam tikrą garsą. Pavyzdžiui, gamtoje klausyti, kiek paukščių čiulba, kur jie čiulba. Kavinėje klausyti, kiek kartų kavos aparatas suveikia.

Read More

Nuolat didėjant informacijos ir žinių kiekiui, tampa vis sunkiau įsiminti naują ir neužmiršti seniau įgytos informacijos. Apie tai, kaip pagerinti atmintį ir kaip lenviau įsiminti informaciją, skaitykite straipsnyje.

1. Fiziniai Pratimai

Fizinių pratimų (ypač aerobinių) nauda teigiamai veikia smegenų funkciją daugelyje sričių, pradedant molekuliniu ir baigiant elgsenos lygiu. Remiantis Georgijos universiteto atliktu tyrimu, net trumpa 20 minučių mankšta gerina smegenų informacijos išsaugojimo, tvarkymo ir atminties funkcijas. Mankšta veikia smegenis keliais aspektais. Ji padidina širdies ritmą, kuris pumpuoja daugiau deguonies į smegenis.

Kiek reikia mankštintis norint pagerinti atmintį? Tyrimo dalyviai vaikščiojo du kartus po vieną valandą per savaitę. Tai yra 120 minučių vidutinio intensyvumo veiklos per savaitę. Standartinė rekomendacija  yra per savaitę 5 kartus po  pusę valandos vidutinio sunkumo fizinio aktyvumo. Iš viso 150 minučių per savaitę. Jei tai skamba bauginančiai, pradėkite nuo kelių minučių per dieną ir kiekvieną savaitę pridėkite po penkiasminutes, kol pasieksite savo tikslą.

Patarimai, kaip pasirinkti tinkamą fizinę veiklą:

  • Viskas kas tinka jūsų širdžiai –  puikiai tinka jūsų smegenims.
  • Aerobiniai pratimai ne tik pagerina smegenų veiklą, bet veikia ir kaip „pirmosios pagalbos rinkinys“ pažeistoms smegenų ląstelėms.
  • Sportas ryte prieš mokslus ar darbą ne tik didina smegenų veiklą ir paruošia jus psichinism stresui likusioje dienos dalyje, bet taip pat padidina naujos informacijos išsaugojimą ir geresnę reakciją į sudėtingas situacijas.
  • Jei norite pakeisti savo treniruotę, ieškokite veiklos, kuri apima koordinaciją kartu su širdies darbu, pavyzdžiui šokiai ar kovos menai

2. Mityba

Tyrimai parodė, kad subalansuota mityba padeda išlaikyti senstančias smegenis, palaikyti geresnę pažinimo funkciją, atminimą ir budrumą.

Valgykite daržoves! Adekvatus kiekis daržovių, ypač kryžmažiedžių, tokių kaip brokoliai ar kopūstai, gali padėti pagerinti atmintį.

Nepamirškite ir uogų. Uogos – ypač tamsios, tokios kaip gervuogės, mėlynės ir vyšnios – yra puikus antocianinų ir kitų flavonoidų šaltinis, kurie gali padidinti atminties funkciją. Mėgaukitės saujele uogų kaip užkandžiu, sumaišykite su sausais pusryčiais arba iškepkite antioksidantų pilną desertą. Šią naudą galite gauti iš šviežių, šaldytų arba džiovintų uogų.

Gaukite pakankamai omega-3 riebalų. Tai yra ypač svarbu gerai smegenų veiklai. Jūros gėrybės, dumbliai ir riebiosios žuvys – įskaitant lašišą, paprastąjį tuną, sardines ir silkes – yra vieni iš geriausių omega-3 riebalų šaltinių. Pakeiskite mėsą žuvimi keletą kartų savaitėje, kad gautumėte pakankamą dozę. Jei nevalgote žuvies, galite vartoti omega-3 žuvų taukų papildus.

3. Miegas

Esant mieguistam darome daugiau klaidų ir esame mažiau produktyvūs mokykloje ar darbe nei įprastai. Budrios smegenys leidžia mums koncentruotis, mokytis, įsisavinti informaciją ir būti kūribingiems.

Sveikas miego rėžimas mus paruošia tinkamai įsisavinti informaciją dienos eigoje. Miegas sukelia realius smegenų pokyčius, kurie sustiprina ryšius tarp smegenų ląstelių ir informacijos perdavimą iš vienos smegenų srities į kitą.

Mokslininkai išbandė šį procesą mokydami žmones naujų įgūdžių ir paskui skenuodami jų smegenis po miego arba be miego. Kai žmonės turi progą numigti po tam tikro įgūdžio pamokos, smegenų centrai kurie valdo greitį ir tikslumą, yra aktyvesni už tų, kurie nemiegojo. Mokslininkai mano, kad miegant prisiminimai ir įgūdžiai perkeliami į veiksmingesnius ir nuolatinius smegenų regionus, todėl kitą dieną jie tampa veiksmingesni.

Miegas taip pat mums padeda generuoti naujas idėjas, o ne tik prisiminti senas. Miegant žinios gali būti ištrauktos iš skirtingos patirties ir smegenų dalių, kad būtų sukurtos naujos koncepcijos ir “aha!” momentai. Bandant išspręsti problemą ar daryti pažangą moksluose tai yra įtin naudinga.

4. Streso mažinimas

Sumažinti stresą yra būtina norint optimalaus smegenų darbo. Stresavimas švaisto vertingą protinę energiją, kurią galėtumėte naudoti produktyviam darbui ar mokslui. Taip pat švaistoma ir fizinė energija nes stresuojant raumenys įsitempia ir naudoja daugiau deguonies, kurio mažiau lieka smegenims.

Dar blogiau yra tai, kad stresas sukelia hormono kortizolio gamybą. Kortizolis yra toleruojamas trumpam laikui, tačiau jis yra labai nesveikas, jei jūsų kūnas jį gamina ilgą laiką. Kortizolis yra toksiškas smegenų ląstelėms. Tyrimai rodo, kad lėtinis stresas gali padvigubinti jūsų galimybes susirgti Alzheimerio liga.

5. Meditacija

Meditacija buvo moksliškai įrodyta kaip geriausias natūralus sprendimas ilgalaikės ir trumpalaikės atminties gerinimui, ir štai 5 priežastys, kodėl:

Meditacija = treniruotė protui: Meditacijos pagrindas yra aukšto koncentracijos lygio pasiekimas. Tai darydami sustiprinsite ir naudosite savo protą, prailginsite  smegenų gyvenimą ir neleisite vystytis atminties praradimui.

Meditacija sulėtina senėjimo procesą: stresas yra didžiulis faktorius pagreitinantis senėjimo charakteristikos veiksnius tokius kaip atminties praradimas. Daugelis gydytojų ir mokslininkų mano, kad meditacija yra “jaunystės fontanas” tiek kūnui, tiek smegenims.

Meditacijos metu, panaudojant pasąmonę, galima išgauti seniai pamirštą informaciją.

Meditacija stimuliuoja su atmintimi susijusius smegenų regionus: pagrindinės ilgalaikės atminties ir trumpalaikės atminties saugojimo centrai – hipokampa ir priekinė smegenų skiltis įsijungia meditacijos metu. Ką tai reiškia jums? Naudodami savo “protinius raumenis” medituojant, jūsų informacijos saugojimo mechanizmai dauginasi ir užtikrina, kad jūsų smegenys išlaikis galimybę išsaugoti naujus bei senus atsiminimus.

Meditacija padidina gebėjimą sutelkti dėmesį: dažnai, kai susiduriame su atminties problemomis, jos atsiranda tiesiog dėl nepakankamai skirto dėmesio tam tikram dalykui, pavyzdžiui, asmens vardui. Būdami susikaupę medituojant nmes mokomės geriau prisiminti svarbias detales, nes mes aktyviai saugome juos kaip prisiminimus ir priskiriame joms reikšmingumą.

Jei norite pagerinti savo atmintį – meditacija vienas geriausių, labai išbandytų, dinamiškiausių “produktų” rinkoje, o meditacijos privalumai paliečia daug daugiau nei tik smegenis.

Read More

Istorijos korepetitorius Aurimas

Tikriausiai kiekvienas mokinys ir studentas turėjo atvejų, kai iš karto po kontrolinio, testo ar egzamino išgaruoja visos žinios. Kodėl taip nutinka? Dėl to, jog mokotės paskutinę dieną arba netinkamai išdėliojate mokymosi grafiką. Pažiūrėkite į šią užmiršimo kreivę:

Tiesa sakant, kreivė atrodo baisiai – vos tik išmokstame informaciją, jau kitą dieną labai daug pamirštame. Tačiau grafikas atrodo daug geriau, kai mokymasis yra suskirstytas į intervalus ir medžiagą mes pasikartojame kas tam tikrą laiką.

Tai kaip galima mokytis ir viską atsiminti net ir po mėnesio, metų ir ilgiau? Kartojimas yra mokslų motina. Tikriausiai pagalvojote „Ačiū, nežinojome“. Tačiau tikrai nedidelė mokinių ir studentų dalis taiko šį metodą.

Ką daryti – tikslūs veiksmai

Jūs žymiai lengviau atsiminsite informaciją, jei ją kartosite intervalais. Įsiminę informaciją, ją pakartokite kitą dieną. Po to vėl ją pakartokite po 3 dienų, vėliau – po savaitės. Kartojant informaciją intervalais, ji išsisaugo žymiai ilgesniam laikui. Mokydamiesi tokiu būdu, išvengsite tokių situacijų, kai po egzamino ar kontrolinio iš karto pasimiršta visa informacija. Tam, jog būtų paprasčiau naudoti šį metodą, savo telefono kalendoriuje pasižymėkite dienas ir laikus, kada turite pasikartoti medžiagą. Taip tikrai nepamiršite pasikartoti.

Tačiau žinoti neužtenka – būtinai taikykite šį metodą praktikoje.

 

UŽSIREGISTRUOKITE Į PIRMĄ PAMOKĄ UŽ 5€!


Read More
Pitagoro teorema

Pitagoro teorema

Susiduriame su mąstymu, jog vaikui matematiką tėvai gali aiškinti tik iki 5 klasės, nes vėliau patys nesupranta matematikos. Tačiau tikime, jog įdėjus truputį pastangų, galima pačiam paaiškinti savo vaikui matematinius uždavinius.

Pasimokome.lt matematikos korepetitorius Pavel dalinasi savo žiniomis, kas yra Pitagoro teorema. Jūsų patogumui viskas yra nufilmuota. Užtruksite vos 5 minutes ir jau viską sužinosite apie Pitagoro teoriją. Šis video yra skirtas mokiniams, tačiau tikrai drąsiname visus tėvelius irgi peržiūrėti šį video ir pabandyti paaiškinti Pitagoro teoremą savo vaikams! Pasidarome arbatos ir jungiame korepetitorių Pavel!

Užsiregistruokite į pirmą 1,5 val. pamoką už 5€!


Read More
Pasimokome.lt korepetitoriai - Pamodoro

Autorius: istorijos korepetitorius Aurimas

Pasimokome.lt korepetitoriai dalinasi patarimais, kurie padės jums lengviau mokytis! Lankykite mūsų korepetitorių pamokas ir gaukite dar daugiau patarimų:

https://goo.gl/dcKmG6

Kaip nugalėti atidėliojimą?

Ar dažnai tenka susidurti su situacija, kai vis atidėliojate svarbias užduotis, nuolatos be priežasties pasižiūrite į telefoną, tik pradėjus mokytis užsimanote patikrinti šaldytuvą? Mes sugalvojome šimtą kitų veiklų, vos tik reikia pradėti mokytis. O dienai pasibaigus, kaltiname save, jog nieko reikšmingo per dieną nenuveikėme. Per savo korepetitoriaus patirtį esu išgirdęs nemažai skirtingų veiklų, kurių mokiniai imasi norėdami atidėti mokymąsi. Pavyzdžiui, man labiausiai užstrigęs, jog nenorėdami mokytis, mokiniai net kambarius pradeda tvarkyti (tikriausiai čia nusišypsojote, nes jums irgi taip buvo nutikę). Tokia yra ta mokslo galia – staiga netvarkinguoliai tampa tvarkingiausiais žmonėmis pasaulyje. Ir viskas tik dėl to, jog nenorima prisėsti ir mokytis.

POMODORO TECHNIKA

Kaip galima išvengti darbų atidėliojimo? Yra paprastas, bet kartu ir efektyvus būdas – Pomodoro technika. Šią techniką sukūrė italų studentas Francesco Cirillo. Pagrindinė technikos esmė – jūs skiriate 25 minutes užduočiai. Per šias 25 minutes jums niekas neturi trukdyti – telefonas, kompiuteris, televizorius, pašaliniai žmonės. Šios 25 minutės ir yra vadinamos pomodorais. Praėjus 25 minutėms, pailsėkite 5 minutes. Po to vėl 25 minutes susikoncentruokite tik į užduotį. Kartokite šiuos veiksmus 4 kartus. Po 4 kartų pasidarykite ilgesnę pertraukėlę. Yra išskiriami 6 etapai, kaip pradėti mokytis ar vykdyti kitą veiklą su Pomodoro:

  1. Susiplanuokite dienos darbus ir išskaidykite jos į pomodorus. Visada susiplanuokite, per kiek pamodorų norite atlikti užduotį. Jei galvojate, jog užduotis reikalauja daug laiko (daugiau nei 4 pomodorus), suskaidykite šią užduotį į mažesnes užduotis. Pavyzdžiui, jei turite parašyti straipsnį, galite šią užduotį skaidyti taip: parašyti straipsnį, suredaguoti straipsnį, patikrinti klaidas, publikuoti straipsnį.
  2. Nusistatykite laikmatį 25 minutėms. Dažniausiai yra naudojamas 25 minučių etapas. Tačiau etapo ilgį galite keisti, kaip jums atrodo patogiau. Pavyzdžiui, dirbkite ne 25 minutes, o 40 minučių.
  3. Dirbkite, kol nesuskambės laikmatis. Stenkitės iš paskutiniųjų atlikti nusistatytą užduotį.
  4. Kai suskambės laikmatis, pažymėkite, ar Jums pavyko atlikti nusistatytą užduotį, ar ne. Šis etapas yra labai svarbus. Tokie žymėjimai jums padės planuoti laiką. Jūs geriau žinosite, kiek laiko turite skirti vienai ar kitai užduočiai, kiek laiko sugaišote prie tam tikros užduoties.
  5. Padarykite 5 minučių pertrauką. Pertrauką skirkite pasivaikščiojimui, mankštai, užkandžiams. Per pertraukas venkite naršymo internete, telefono, televizoriaus.
  6. Po 4 pomodorų pasidarykite ilgesnę, 15-30 minučių, pertrauką. Po pertraukos visą procesą kartokite iš naujo.

Taip pat į savo išmanųjį telefoną galite nemokamai atsisiųsti Pomodoro programėlę. Programėlė jums padės organizuoti laikmatį, pertraukas. Programėlę galima rasti, suvedus žodį „Pomodoro“ į paieškos laukelį jūsų programėlių parduotuvėje. Surasite nemažai programėlių, kurios yra labai panašios ir nemokamos. Patys pasirinkite programėlę, kuri jums labiausiai patinka.

SVARBU!

Kai vyksta pomodoro, jūs negalite blaškytis! Pavyzdžiui, jei jums paskambina draugas ir jūs atsiliepiate – pomodorą reikia pradėti iš naujo. 

Korepetitoriaus paslaugos - Pomodoro

Korepetitoriai – Pomodoro

Read More