5 būdai pagerinti atmintį

Pasimokome.lt korepetitoriai > Blogas > Uncategorized > 5 būdai pagerinti atmintį

Nuolat didėjant informacijos ir žinių kiekiui, tampa vis sunkiau įsiminti naują ir neužmiršti seniau įgytos informacijos. Apie tai, kaip pagerinti atmintį ir kaip lenviau įsiminti informaciją, skaitykite straipsnyje.

1. Fiziniai Pratimai

Fizinių pratimų (ypač aerobinių) nauda teigiamai veikia smegenų funkciją daugelyje sričių, pradedant molekuliniu ir baigiant elgsenos lygiu. Remiantis Georgijos universiteto atliktu tyrimu, net trumpa 20 minučių mankšta gerina smegenų informacijos išsaugojimo, tvarkymo ir atminties funkcijas. Mankšta veikia smegenis keliais aspektais. Ji padidina širdies ritmą, kuris pumpuoja daugiau deguonies į smegenis.

Kiek reikia mankštintis norint pagerinti atmintį? Tyrimo dalyviai vaikščiojo du kartus po vieną valandą per savaitę. Tai yra 120 minučių vidutinio intensyvumo veiklos per savaitę. Standartinė rekomendacija  yra per savaitę 5 kartus po  pusę valandos vidutinio sunkumo fizinio aktyvumo. Iš viso 150 minučių per savaitę. Jei tai skamba bauginančiai, pradėkite nuo kelių minučių per dieną ir kiekvieną savaitę pridėkite po penkiasminutes, kol pasieksite savo tikslą.

Patarimai, kaip pasirinkti tinkamą fizinę veiklą:

  • Viskas kas tinka jūsų širdžiai –  puikiai tinka jūsų smegenims.
  • Aerobiniai pratimai ne tik pagerina smegenų veiklą, bet veikia ir kaip „pirmosios pagalbos rinkinys“ pažeistoms smegenų ląstelėms.
  • Sportas ryte prieš mokslus ar darbą ne tik didina smegenų veiklą ir paruošia jus psichinism stresui likusioje dienos dalyje, bet taip pat padidina naujos informacijos išsaugojimą ir geresnę reakciją į sudėtingas situacijas.
  • Jei norite pakeisti savo treniruotę, ieškokite veiklos, kuri apima koordinaciją kartu su širdies darbu, pavyzdžiui šokiai ar kovos menai

2. Mityba

Tyrimai parodė, kad subalansuota mityba padeda išlaikyti senstančias smegenis, palaikyti geresnę pažinimo funkciją, atminimą ir budrumą.

Valgykite daržoves! Adekvatus kiekis daržovių, ypač kryžmažiedžių, tokių kaip brokoliai ar kopūstai, gali padėti pagerinti atmintį.

Nepamirškite ir uogų. Uogos – ypač tamsios, tokios kaip gervuogės, mėlynės ir vyšnios – yra puikus antocianinų ir kitų flavonoidų šaltinis, kurie gali padidinti atminties funkciją. Mėgaukitės saujele uogų kaip užkandžiu, sumaišykite su sausais pusryčiais arba iškepkite antioksidantų pilną desertą. Šią naudą galite gauti iš šviežių, šaldytų arba džiovintų uogų.

Gaukite pakankamai omega-3 riebalų. Tai yra ypač svarbu gerai smegenų veiklai. Jūros gėrybės, dumbliai ir riebiosios žuvys – įskaitant lašišą, paprastąjį tuną, sardines ir silkes – yra vieni iš geriausių omega-3 riebalų šaltinių. Pakeiskite mėsą žuvimi keletą kartų savaitėje, kad gautumėte pakankamą dozę. Jei nevalgote žuvies, galite vartoti omega-3 žuvų taukų papildus.

3. Miegas

Esant mieguistam darome daugiau klaidų ir esame mažiau produktyvūs mokykloje ar darbe nei įprastai. Budrios smegenys leidžia mums koncentruotis, mokytis, įsisavinti informaciją ir būti kūribingiems.

Sveikas miego rėžimas mus paruošia tinkamai įsisavinti informaciją dienos eigoje. Miegas sukelia realius smegenų pokyčius, kurie sustiprina ryšius tarp smegenų ląstelių ir informacijos perdavimą iš vienos smegenų srities į kitą.

Mokslininkai išbandė šį procesą mokydami žmones naujų įgūdžių ir paskui skenuodami jų smegenis po miego arba be miego. Kai žmonės turi progą numigti po tam tikro įgūdžio pamokos, smegenų centrai kurie valdo greitį ir tikslumą, yra aktyvesni už tų, kurie nemiegojo. Mokslininkai mano, kad miegant prisiminimai ir įgūdžiai perkeliami į veiksmingesnius ir nuolatinius smegenų regionus, todėl kitą dieną jie tampa veiksmingesni.

Miegas taip pat mums padeda generuoti naujas idėjas, o ne tik prisiminti senas. Miegant žinios gali būti ištrauktos iš skirtingos patirties ir smegenų dalių, kad būtų sukurtos naujos koncepcijos ir “aha!” momentai. Bandant išspręsti problemą ar daryti pažangą moksluose tai yra įtin naudinga.

4. Streso mažinimas

Sumažinti stresą yra būtina norint optimalaus smegenų darbo. Stresavimas švaisto vertingą protinę energiją, kurią galėtumėte naudoti produktyviam darbui ar mokslui. Taip pat švaistoma ir fizinė energija nes stresuojant raumenys įsitempia ir naudoja daugiau deguonies, kurio mažiau lieka smegenims.

Dar blogiau yra tai, kad stresas sukelia hormono kortizolio gamybą. Kortizolis yra toleruojamas trumpam laikui, tačiau jis yra labai nesveikas, jei jūsų kūnas jį gamina ilgą laiką. Kortizolis yra toksiškas smegenų ląstelėms. Tyrimai rodo, kad lėtinis stresas gali padvigubinti jūsų galimybes susirgti Alzheimerio liga.

5. Meditacija

Meditacija buvo moksliškai įrodyta kaip geriausias natūralus sprendimas ilgalaikės ir trumpalaikės atminties gerinimui, ir štai 5 priežastys, kodėl:

Meditacija = treniruotė protui: Meditacijos pagrindas yra aukšto koncentracijos lygio pasiekimas. Tai darydami sustiprinsite ir naudosite savo protą, prailginsite  smegenų gyvenimą ir neleisite vystytis atminties praradimui.

Meditacija sulėtina senėjimo procesą: stresas yra didžiulis faktorius pagreitinantis senėjimo charakteristikos veiksnius tokius kaip atminties praradimas. Daugelis gydytojų ir mokslininkų mano, kad meditacija yra “jaunystės fontanas” tiek kūnui, tiek smegenims.

Meditacijos metu, panaudojant pasąmonę, galima išgauti seniai pamirštą informaciją.

Meditacija stimuliuoja su atmintimi susijusius smegenų regionus: pagrindinės ilgalaikės atminties ir trumpalaikės atminties saugojimo centrai – hipokampa ir priekinė smegenų skiltis įsijungia meditacijos metu. Ką tai reiškia jums? Naudodami savo “protinius raumenis” medituojant, jūsų informacijos saugojimo mechanizmai dauginasi ir užtikrina, kad jūsų smegenys išlaikis galimybę išsaugoti naujus bei senus atsiminimus.

Meditacija padidina gebėjimą sutelkti dėmesį: dažnai, kai susiduriame su atminties problemomis, jos atsiranda tiesiog dėl nepakankamai skirto dėmesio tam tikram dalykui, pavyzdžiui, asmens vardui. Būdami susikaupę medituojant nmes mokomės geriau prisiminti svarbias detales, nes mes aktyviai saugome juos kaip prisiminimus ir priskiriame joms reikšmingumą.

Jei norite pagerinti savo atmintį – meditacija vienas geriausių, labai išbandytų, dinamiškiausių “produktų” rinkoje, o meditacijos privalumai paliečia daug daugiau nei tik smegenis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *